AUDI AG

„Vorsprung durch Technik” (Postęp dzięki technologii) to międzynarodowe hasło Audi i obietnica, która znajduje odzwierciedlenie nie tylko w samochodach klasy premium, ale także w misji firmy, którą jest zorientowanie na cyfryzację, zrównoważony rozwój i urbanizację. Dealerzy samochodowi Audi również traktują priorytetowo innowacyjność oraz unikalne i dające perspektywy na przyszłość doświadczenie klienta. Coraz więcej klientów prosi o samochody dostosowane do ich wymagań, z których nie wszystkie mogą być pokazane na wystawie w salonie. Dlatego też wirtualne systemy konfiguracji i media cyfrowe odgrywają ważną rolę na nowoczesnej ścieżce zakupowej klienta.

Aby wspomóc tę wirtualizację, Audi udostępnia 800 urządzeń cyfrowych, takich jak iPady, ponad 2000 dealerom samochodów Audi, od Los Angeles po Berlin i Singapur. Dlatego tak ważne dla Audi jest stworzenie i utrzymanie solidnej sieci, która zapewni bezpieczne oraz niezawodne Wi-Fi we wszystkich lokalizacjach.

Thomas Bayerl, który odpowiada za Dział Cyfrowej Infrastruktury i Procesów Biznesowych Audi, zdecydował, że Meraki będzie najlepszym wyborem dla globalnej infrastruktury sieci Wi-Fi firmy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak Audi przy pomocy Meraki zarządza siecią punktów dostępowych, przełączników i urządzeń zabezpieczających na całym świecie.

Oryginalne wyzwania

W 2011 roku firma Audi otwarła swoje pierwsze salony Audi City. Salony Audi City zostały w 100% zdigitalizowane, tak aby przy pomocy „komponentów cyfrowych” zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia. Salon Audi City wykorzystuje tzw. „power walls” do symulacji wrażeń z jazdy samochodem na siedzeniu kierowcy. Za pomocą ekranów dotykowych lub iPadów klienci mogą przeglądać całe portfolio produktów Audi, a także zbudować i skonfigurować pojazd w skali 1:1, zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i życzeniami. Sprawne działanie tych urządzeń cyfrowych zależy od stabilnej sieci Wi-Fi.

Wyzwania sieciowe przed wdrożeniem Meraki:

  • Przed wdrożeniem Meraki Audi pracowało z siecią tradycyjnego dostawcy.
  • Po uruchomieniu pierwszych salonów Audi City firma postanowiła skorzystać z pewnych „komponentów cyfrowych” i udostępnić je zwykłym dealerom samochodowym Audi, a także rozszerzyła swoje sieci Wi-Fi. Jednak poprzednia infrastruktura wymagała wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. sieci, których zadaniem była konfiguracja i monitorowanie skomplikowanych urządzeń sieciowych.
  • Audi porównało różnych dostawców sieci pod względem ceny i wydajności.

Dlaczego Meraki?

Cały sprzęt, który Audi planuje wykorzystywać w salonach, jest testowany, kwalifikowany i certyfikowany w wewnętrznym laboratorium firmy, dzięki czemu nowe rozwiązania są dokładnie sprawdzane przed ich wprowadzeniem w życie. Gdy Audi szukało nowych produktów sieciowych, Thomas Bayerl skontaktował się z opiekunem klienta Cisco, który zasugerował wypróbowanie opartych na chmurze rozwiązań Meraki. W związku z tym Bayerl zamówił bezpłatny sprzęt próbny. Bayerl mógł w ten sposób przetestować urządzenia Meraki w laboratorium Audi i był przekonany co do wyboru tego właśnie rozwiązania. Od tamtego czasu każdy nowy produkt Meraki najpierw przechodzi testy w laboratorium. W 100% przypadków produkty są następnie zamawiane do salonów.

Kryteria decyzyjne:

  • Scentralizowane i zdalne zarządzanie: sześcioosobowy zespół IT Audi zarządza 2 tysiącami lokalizacji na całym świecie ze swojej siedziby głównej w Ingolstadt w Niemczech. Meraki oferuje pełną widoczność i opcje monitorowania, a także możliwość zdalnego rozwiązywania problemów – spełniając w ten sposób wszystkie kluczowe kryteria Audi.
  • Niezawodność: Audi ceni wysoką jakość produktów Cisco Meraki i może na nich polegać w ramach swoich bieżących potrzeb biznesowych.
  • Łatwa konfiguracja i zarządzanie: dla Audi ważne jest, aby rozwiązanie sieciowe było łatwe w zarządzaniu. W przypadku Meraki Audi nie musiało organizować dodatkowych szkoleń ani zatrudniać nowych specjalistów ds. sieci; zarządzanie i instalacja sieci za pomocą panelu nawigacyjnego Meraki są bowiem nieskomplikowane i intuicyjne.

Wszystkie dotychczas wykorzystywane przez nas produkty Cisco Meraki po prostu działają. Dokonujesz pełnej konfiguracji i produkty funkcjonują jak należy. – Thomas Bayerl, AUDI AG

Bayerl podkreśla, że współpraca między Audi i Meraki jest wyjątkowo pozytywna. Audi ma zapewnioną osobę kontaktową z Działu Sprzedaży i Inżynierii Meraki, która ściśle współpracuje z firmą i zgodnie z zapotrzebowaniem dostarcza jej nowe urządzenia testowe:

Podoba mi się, że marka Meraki jest tak zorientowana na poszukiwanie rozwiązań i że nasza współpraca odbywa się bez żadnych komplikacji. – Thomas Bayerl, AUDI AG

Dlaczego Meraki

Instalacja i konfiguracja:

  • Do zarządzania iPadami w salonach firma Audi korzysta z punktów dostępu, przełączników i urządzeń zabezpieczających Meraki, a obecnie testowane jest również narzędzie Systems Manager – rozwiązanie Meraki z kategorii Enterprise Mobility Management.
  • Sześcioosobowy zespół zarządza strukturą sieci, konfiguruje ją i monitoruje wszystkich lokalizacjach na świecie. Zespół konfiguruje urządzenia w panelu nawigacyjnym Meraki, często gdy ich dostawa jeszcze się nie zakończyła. Gdy tylko urządzenia dotrą do salonu Audi w dowolnym miejscu na świecie, ustawienia są do nich automatycznie przesyłane przez chmurę.
  • Konfiguracja urządzeń zajmuje bardzo niewiele czasu. Firma Audi wykorzystuje szablony do klonowania ustawień dla grup urządzeń. Gdy sprzęt jest dostarczany do salonu, Audi zdalnie zajmuje się konfiguracjami. Następnie dostawca usług wdraża i instaluje urządzenia w salonach.
  • W wielu przypadkach. gdy na miejscu nie jest obecny zespół IT ani dostawca usług, personel otrzymuje krótki przewodnik konfiguracji sieci, co również się sprawdza.

Uruchomienie komponentów Meraki jest proste, łatwe i szybkie. Po podłączeniu urządzenia do Internetu automatycznie pobiera ono ustawienia konfiguracyjne – co zajmuje około 10 minut – i działa. – Thomas Bayerl, AUDI AG

Struktura sieci:

  • Firma Audi chroni swoją sieć za pomocą reguł Zapory Meraki Warstwy 3 i 7 i nadaje priorytet aplikacjom. Może dzięki temu kontrolować wykorzystanie sieci i zagwarantować wystarczającą przepustowość.
  • Zespół stworzył różne identyfikatory SSID dla pracowników Audi, gości, VIP-ów i stałych klientów, co udało się osiągnąć w ciągu kilku minut za pośrednictwem panelu nawigacyjnego. Goście i klienci uzyskują dostęp do sieci dla gości za pomocą różnych urządzeń, takich jak komputery lub urządzenia mobilne. Jednocześnie Audi korzysta z iPadów, które mają dostęp do Wi-Fi i są używane jako narzędzie kontrolne i silnik grafiki. Dlatego Audi stworzyło różne identyfikatory SSID i nadało niższy priorytet aplikacjom takim, jak YouTube, w przypadku niektórych grup użytkowników. Pozwoliło to zapewnić wystarczającą przepustowość dla iPadów Audi.
  • Dzięki Meraki Audi może za pomocą kilku kliknięć skonfigurować sieć VPN pomiędzy lokalizacjami i zbudować centralny hub, przez który można na przykład obsługiwać centralny system monitoringu.

Wyniki

Firma Audi jest bardzo zadowolona z produktów Meraki, a jej zespół IT docenia relację, którą zbudował z Meraki.

Za pomocą Panelu Nawigacyjnego zespół IT firmy Audi może nadzorować i kontrolować lokalizacje na całym świecie z jednego miejsca – swojej siedziby w Niemczech. Czasami, gdy w odległym salonie wystąpi awaria jednego z modułów cyfrowych, zespół ds. cyfrowego handlu detalicznego w pierwszej kolejności sprawdza Panel, tak aby ustalić, czy problem dotyczy sieci. Gdy sieć jest już uruchomiona, przez większość czasu nie ma z nią żadnych problemów, a źródła awarii są inne. Nawet wtedy panel nawigacyjny często okazuje się bardzo pomocny w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów.

Zawsze, gdy pojawia się problem informatyczny, najpierw sprawdzamy sieć – i nigdy jeszcze nie byliśmy rozczarowani. – Thomas Bayerl, AUDI AG Firma Audi znalazła w Cisco Meraki silnego partnera IT, który w łatwy, nieskomplikowany sposób pozwolił jej zadbać o niezawodne Wi-Fi i bezpieczną strukturę sieci we wszystkich salonach na całym świecie.

Udostępnij: