15 marca 2020 Internet dla firm

Hub Australia

Założona w 2011 roku, Hub Australia to jedna z wiodących firm na australijskim rynku rozwiązań dla przestrzeni pracy. Jej celem jest zapewnianie klientom dostosowanych do potrzeb miejsc do pracy oraz tworzenie doborowej społeczności biznesowej, a przez to wspomaganie rozwoju poszczególnych osób i firm. Tworzenie interesującej społeczności i zapewnienie grupie ponad 1500 jej członków wszystkiego, czego potrzebują, aby odnieść sukces, to główny cel, do osiągnięcia którego zespół Hub dąży każdego dnia.

Zespół Technologii i Nieruchomości w Hub cały czas zastanawia się nad tym, jak tworzyć przestrzeń, w której zespoły będą mogły z przyjemnością pracować i się rozwijać. Firma chce także zadbać o to, aby jej klienci nie musieli się martwić o fizyczną przestrzeń, najem, infrastrukturę oraz to, czy ich komputer będzie mógł się połączyć z Internetem. James Moffat, menadżer ds. infrastruktury krajowej i technologii, jest odpowiedzialny za sieć firmy Hub oraz jej urządzenia. Zarządza nie tylko infrastrukturą, ale także zasobami MacBooków i iPadów przeznaczonych dla pracowników.

Kompleksowe rozwiązania Full Stack najlepsze dla zespołu Lean IT Team 

Kiedy James dołączył do zespołu Hub, był jedyną dostępną osobą, która mogła zająć się siecią, co wymagało od niego poświęcenia ogromnej ilości czasu na badanie przyczyn pojawiających się problemów i ich rozwiązywanie. Przygotowując się do otwarcia biura w Melbourne, James zdecydował się na wdrożenie kompleksowych rozwiązań Meraki, umożliwiających łatwiejsze zarządzanie, zapewniających doskonałe doświadczenia użytkowników końcowych, a także oferujących skuteczne narzędzia w zakresie bezpieczeństwa. W tym samym okresie zespół Jamesa rozrósł się do trzech pracowników, a rozwiązania Meraki zostały wdrożone w innych biurach firmy Hub w Australii. Przy wdrożeniach, rozwiązywaniu zaawansowanych problemów technicznych, a także zarządzaniu procesem eskalacji Zespół korzystał również ze wsparcia swojego partnera IT.

Po wdrożeniu w Melbourne zespół Hub rozpoczął proces wprowadzania kompleksowych rozwiązań Meraki w biurach w Sydney i Adelaide. W Meraki James najbardziej lubi to, że zarządzanie siecią nie wymaga zaawansowanych kwalifikacji technicznych oraz że poszczególne zespoły lokalne mogą uzyskać dostęp do informacji sieciowych na wysokim poziomie i przy pomocy prostych komend odczytywać dane, takie jak użycie sieci i aplikacji. 

Wszystkie urządzenia wdrożone bez zakłóceń w ciągu jednej nocy

Wraz z migracją do Meraki zespół zamienił kiepsko działającą sieć, charakteryzującą się dużą utratą pakietów, na sieć, w której „wszystko gra” – jak to ujął James. W celu wdrożenia urządzeń w trzech lokalizacjach dla każdej z nich zakupiono pary urządzeń zabezpieczających MX400 i przełączników MS250, wraz z punktami dostępowymi Meraki MR52 i kilkoma dodatkowymi przełącznikami MS250. Wszystkie urządzenia sieciowe zostały wdrożone w ciągu jednej nocy, w ramach planowego wyłączenia sieci. Partner dokonał przeglądu starego sprzętu i go usunął, zainstalował wstępnie skonfigurowane urządzenia Meraki i podłączył je. Gdy tylko urządzenia były w trybie online, automatycznie pobrały pliki konfiguracyjne z chmury, co umożliwiło bezproblemowy przebieg procesu konfiguracji. Podsumowując, zanim zespół Hub wrócił do swoich stanowisk pracy następnego ranka, sieć działała już płynnie. Od czasu wdrożenia Meraki każde biuro jest w stanie zapewnić taką samą jakość pracy w sieci jak pozostałe.

Stale zoptymalizowana sieć dzięki panelowi opartemu na chmurze

W ramach internetowego panelu nawigacyjnego Meraki zespół może łatwo przeglądać listę klientów, aktywność sieciową, a także wykresy poglądowe, które w ciągu kilku sekund pozwalają określić stopień zoptymalizowania sieci. Niedawno zespół zaczął również korzystać z kamer bezpieczeństwa MV w biurach w Sydney i Adelaide, dzięki którym zapewniona została lepsza widoczność; funkcja ściany wizyjnej daje możliwość jednoczesnego podglądu do 16 kamer. Ponadto skonfigurowane zostały alerty i powiadomienia e-mail, za sprawą których zespół natychmiast wie, kiedy dane urządzenie przestaje działać, gdy do systemu dostaje się zagrożenie lub gdy nie są przestrzegane reguły przepustowości. 

Zespół wdrożył również takie funkcje, jak kształtowanie ruchu sieciowego, co ma na celu ograniczenie ruchu torrentów i P2P. Pierwszeństwo zapewniono natomiast narzędziom, które umożliwiają zespołom interdyscyplinarną współpracę – także w różnych regionach i strefach czasowych – takim, jak aplikacje do transmisji głosu i wideo. Ponadto, aby zapewnić ogólną spójność, każdemu użytkownikowi przydzielana jest taka sama przepustowość. Użytkownicy końcowi firmy Hub są zróżnicowani, począwszy od freelancerów aż po pracowników korporacyjnych zatrudnionych w ponad stuosobowych biurach. Dlatego sieć oferuje szeroki wachlarz możliwych działań, takich jak produkcja cyfrowa, edycja wideo, obróbka grafiki, korzystanie z aplikacji działających na dużych ilościach danych i aplikacji w chmurze, transfery plików i wiele innych – wszystkie obsługiwane w tym samym czasie. Oczekiwania klientów są wysokie i dotyczą na przykład prowadzenia wideokonferencji wolnych od jakichkolwiek zakłóceń oraz połączeń telefonicznych bez opóźnień. Wraz ze wzrastającą z miesiąca na miesiąc liczbą użytkowników, zespół IT firmy Hub musi przy tym dokonywać odpowiednich modyfikacji sieci. Dzięki Meraki zmiany te są nie tylko łatwe do wprowadzenia, ale pracownicy IT mogą być także spokojni, że zostaną one udostępnione natychmiast za pośrednictwem chmury. To z kolei wpływa na lepsze doświadczenia zarówno pracowników IT, jak i klientów. 

Wskazując jedną z najlepszych funkcji panelu nawigacyjnego Meraki, James kierował się nieco bardziej osobistymi względami. James jest daltonistą, co utrudnia mu odczytywanie wykresów dotyczących stanu łączności urządzenia. Ku jego satysfakcji zespół inżynierów Meraki udostępnił tryb dla osób mających kłopoty z rozróżnianiem barw, umożliwiając odpowiednie wyświetlanie wykresów osobom o różnym stopniu daltonizmu. To pozwala Jamesowi na obserwację spadków jakości pracy w sieci i podejmowanie działań zmierzających do rozwiązania problemów, gdy tylko się one pojawią. Ale to nie jedyny raz, kiedy rozwiązania Meraki pomogły zespołowi Hub zapewnić pracownikom i członkom maksymalnie zoptymalizowaną sieć. Dzięki internetowemu panelowi nawigacyjnemu, dostępnemu z dowolnego urządzenia mobilnego, James może dokonywać zmian konfiguracji sieci z każdego miejsca – jadąc w pociągu, w drodze do domu, a nawet podczas wakacji na wyspie Hamilton, podczas gry w golfa.

„Ty mówisz nam, czego chcesz, a my możemy sprawić, aby to zadziałało” Przed wdrożeniem Meraki brak było rozwiązania pozwalającego spełnić wymagania sieciowe odnośnie do poszczególnych firm współpracujących z Hub Australia. Dziś James i jego zespół mogą tworzyć sieci, które spełniają unikalne wymagania najlepszych klientów firmy. Realna zdolność dopasowywania rozwiązań do indywidualnych klientów sprawiła, że możliwe stało się myślenie w kategoriach „ty mówisz nam, czego chcesz, a my możemy sprawić, aby to zadziałało”. Wraz z przyjęciem Meraki wiara w możliwość realizacji tego przesłania znacznie wzrosła. Podsumowując, w miarę jak zespół Hub zwiększa zasięg działania na rynku australijskim, Meraki z niecierpliwością czeka na opracowanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań dla swoich produktów oraz panelu nawigacyjnego, które będą mogły pomóc firmie Hub w osiągnięciu jej celu: stworzenia interesującej społeczności i wspierania przedsiębiorstw w ich rozwoju.

Dowiedz się więcej o zastosowaniach w przedsiębiorstwach – Rovio Entertainment

Udostępnij: